Köpvillkor

Köpvillkor

BLISS tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Säkerhet -Personuppgifter lagras i vårt kundregister när en beställning registreras. Vi lämnar under inga omständigheter några personuppgifter till obehöriga ellar andra företag.

Beställning -Beställning sker via www.mybliss.se. Vi tar ej emot berställnigar på något annat sätt. BLISS förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar ses som bindande och falska beställningar polisanmäls utan undantag. Har du gjort en beställning av missstag så måste du kontakta oss omedelbart. Order under 100 kr expideras inte.

Priser -Alla priser anges inklusive svensk moms för närvarande 25%. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dagen kunden gör sin beställning. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges.

Leveranstid -Normal leveranstid är normalt 2-7 arbetsdagar beroende på var i landet man bor. Vid leverans till utlandet kan leveranstiden bli något längre. Om en vara mot all förmodan inte skulle finnas i lager meddelar vi er via e-post.

Alla produkter levereras direkt från vårat lager. Detta sker med hjälp av fraktbolag. Paketet hämtas av kunden på utlämningsställe nära angiven adress. Kunden aviseras via sms eller e-post då paketet finns att hämta.

Fraktkostnad - Från den 1 januari 2012 skickas alla varor fraktfritt inom Sverige.  För leverans utanför Sverige beräknas frakten på vikt och volym för varje beställning.

Transport - Om varan skadas eller kommer bort under transporten från mybliss.se till kunden så är mybliss.se ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till mybliss.se så är kunden ansvarig. Om kunden vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall kunden omedelbart anmäla detta till utlämningsstället samt behålla emballaget. Om dessa ej åtar sig skadeansvaret skall kunden kontakta oss via e-post,  info@mybliss.se

Betalningsvillkor - För privatpersoner betalas alla beställningar med kort, eller med fakturering via KLARNA. Betalar du med kort sker det säkert genom DebiTech Payment Gateway. Kortnumret skickas via en krypterad anslutning direkt till banken. Butiken har inte tillgång till någon information om ditt kort eller bankkonto. DebiTech Payment Gateway använder sig utav Secure Sockets Layer (SSL) som är industristandard och tillhör det bästa mjukvara man kan använda för elektroniska transaktioner.

Öppet köp - Vi har 14 dagars öppet köp /returrätt. varan får ej vara använd och ska alltid returneras i orginalförpackning tillsammans med eventuella orginalhandlingar. Kvitto måste alltid medsändas. Kunden betalar alltid returfrakten. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. För att köpet ska hävas måste varan vara oss tillhanda inom dessa 14 dagar.

Reklamation - myBLISS tillämpar konsumetköplagen vid alla fall av reklamation. Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad för kunden. Om en vara är felaktig eller transportskadad skall mottagaren/kunden omedelbart kontakta oss via e-post till info@mybliss.se för vidare information och vägledning.

Reservation - Vi reserverar oss mot felaktigheter i prislista och innehåll på webbsidan. All bildinformation skall ses som illustrationer, och vi kan ej garentera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

Tvist - Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

Force Majeure - I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

myBLISS, Simply Special AB, Rådhusgatan 23, SE742 42 Öregrund, Phone: +46 173 30120, E-mail: info@mybliss.se, Orgnr/VATno: SE556962-6616, Företaget innehar F-skattsedel

Nyhetsbrev

Jag vill prenumerera på nyhetsbrevet.